Thursday, June 30, 2011

si manusia yang kalah.

asalamualaikum wbt dan selamat sejahtera.

hai. ini update via acer tercinta aku. hidup pulak dia malam ni. tima ada kerja nak buat, time tu lah dia nak hidup. tq yea acer ku! ahaha.

ok. esok mengundi, lusa meeting. sabtu larian apa tah.1.5km je kot. lepas tu kena pergi bengkel penulisan kreatif. ahad rehat kot. minggu depan, 8,9,10 julai akan ke UITM shah alam. untuk KOGUM. konvensyen guru muda. haih. bila nak balik pd? takpe. ada lah sebabnya kenapa tak dapat balik PD ni. kan?

ok. losers! yeah! kau! loser! ahaha. ehh. kalau orang panggil kau loser kau marah tak? marah? hee. aku pun marah. serious. tapi, kalau tak jadi loser, takda lah orang yang berjaya. kan? betul ke? yelah. kalau tak pernah nak berada di bawah, kita takkan usaha untuk berada di atas. 

yeah. kadang kadang kita rasa macam rendah sangat bila berada di bawah. sebab tu lah. sebab tu adalah satu cara untuk kita berusaha dengan lebih keras untuk berada pada tahap yang lebih tinggi. untuk capai kejayaan. kan?

orang yang tak pernah rasa susah, adalah orang yang rugi. sebab tak dapat rasa nikmat kesusahan hidup. siapa yang kata susah tu bala? memang lah. booo sama itu orang. kesusahan tu salah satu nikmat hidup. hehe. dan, kemenangan atau kejayaan tu pulak adalah salah satu pendorong untuk lebih berjaya. TAPI, kalau dah berjaya,  lepas tu jadi besar kepala, memang cepat jelah tuhan tu tarik balik kejayaan tu. kan tuhan tu maha adil. dan juga maha mengetahui. 

kalau Dia bagi ujian yang sangat berat, bukan bermakna Dia benci kita. TAPI, Dia sangat sangat sayang akan kita. kenapa macam tu? eh! LU FIKIRLAH SENDIRI. tuhan tu dah bagi otak untuk fikir kan?

hah. apa kebaikan merokok? haah! betul. untuk awet muda. sebab KAU AKAN MATI MUDA. tak sempat nak beruban pun. eh. fikir sendiri lah!

btw, ada phone, sila campak kat lombong.!!

p/s ; penat je lately ni. haih! kena minum pearl kacip fatimah ke? aduyai! anyone?

2 comments: