Wednesday, June 8, 2011

mati pun kau!

asalamualaikum wbt dan selamat sejahtera.

heyya peeps. haii. yeah. another entry. mari membaca. kejap kejap. sebelum mula topik yang utama, mari kita sembang pasal tajuk entri kita hari ni. macam apa je mati mati ni kan. hee. yela yela. tadi tengok csi louis vuitton las vegas. episod akhir untuk season ni. nate haskell aka warner thorpe. penjenayah yang paling dikehendaki oleh raymond langston tu. hee. dan juga seluruh LVPD. ye. dah mati. ray lah juara. TAPI! csi ni memang suka buat cerita tergantung. panas hati. tunggu jelah season yang akan datang. haha.


kemudian. esok CSI NY. oyeahh! ok. tak payah nak oyeah sangat. sebab, tempoh berakhirnya cuti dah semalain hampir. errkkk.

 ni team baru. tak lengkap sebab sara sidle takda dlm gambar ni.


ni team CSI LV lama. grissom ada.



yang ni PALING diminati oleh aku. mac and jo.

team mate CSI NY.


habis pasal TV.

the main point sekarang adalah, ada tak korang baca surat khabar hari ni? guru BAHASA MELAYU berdepan masalah. masalah apa? masalah murid murid sekarang menulis karangan dengan singkatan singkatan yang diorang guna untuk ber SMS. hah. parah keadaan ni! sampai masuk front page berita harian. sebab? pengaruh laman sesawang, laman sosial. ermm.

kenapa pulak aku yang rasa tertekan? ya, sebab aku akan jadi  seorang guru bahasa melayu. insyaAllah satu hari nanti. kalau sekarang pun dah menjadi jadi, macam mana pulak masa aku nanti? ada lagi ke subjek bahasa melayu itu sendiri? atau tiada lagi ujian bahasa melayu? dimansuhkan terus? oh tidak. 

bukan ke kita sebagai orang melayu yang kena pertahankan bahasa kita tu? bukan aku nak kata aku bagus sangat dengan bahasa bahasa ni. sama je. tapi masih boleh dibendung. belum sampai ke tahap nak aplikasi singkatan singkatan ni dalam penulisan karangan atau esei exam. hermm.

hey kawan kawan. Melayu hari ini mudah diperkotak katikkan orang asing dan seteru didalam masyarakat sendiri kerana memandang rendah kepada warisan Melayu. mana datang ayat ni? cuba klik sini. kalau korang masih ambil berat dengan bahasa kita. 


hey kawan kawan!!



p/s ; honestly, i love both of ya! gudlark ye adik.

0 comments:

Post a Comment