Sunday, December 11, 2011

syukur.

asalamualaikum.

asalamualaikum!!!

haiii!! apa ya untuk kali ni? erm. ahah. kenapa manusia ni payah sangat nak bersyukur dengan apa yang dia ada? kenapa? kenapa?

baiknya suami dia. tak macam suami aku. heyy. kira ok lah kau ada suami. ada jugak yang akan jaga kau nanti. ada juga peneman kau di syurga nanti.

untunglah dia. kerja bagus. gaji besar. aku kalau dulu belajar pandai2 mesti boleh jadi macam dia. hey hey!! kira syukur lah kau tu dapat kerja duk dalam ekon lagik. tak payah nak perah keringat bawah terik matahari macam pesawah yang kerja keras cari beras untuk bg kau makan tuu.


kenapalah aku tak belaja betul betul. sekarang kan dah menyesal. tulah dulu belajar mainmain. sekarang baru nak menyesal bagai sebab tak score straight A, dapat 6 A je dulu. hell yaaah!!! ok lah tuu. dapat jugak kau pendidikan sampai ke tahap yang tinggi, dapat gak kau keje yang bagi kau duit yang halal. ada tu nak amik exam UPSR pun tergendala garagara kena berhenti sekolah sebab mak bapak xdapat nak bayar yuran sekolah. tu yang kau xreti nak syukur lagi tu?


haih. kalau diikutkan, banyak lagi kes tak reti syukur ni. well, aku pun salah seorang darinya. aku tulis hal ni sekdar untuk peringatan ada diri dan juga yang membaca. well, samasama lah kita muhasabah diri kan? segala tentang diri kita ni memang dah tertulis sejak sebelum kita lahir lagi. kita tak tahu apaapa yang Dia rancang. Dia yang maha mengetahui.


ps ; syukurlah dengan apa yang kita ada.

1 comment: