Tuesday, October 4, 2011

terima kasih.

asalamualaikum wbt dan selamat tengah hari guys.

apa topik kita hari ini yaw? sila rujuk pada tajuk entry. terima kasih. okeh. apa pasal tibatiba terima kasih? cuba cerita sikit. tapi kes ini takda kaitan dengan sesiapa. random. tibatiba terlintas di kepala otak yang geliga ni *haruslah aku sendiri yang puji ciptaan Allah swt. kan?*

let see. bila kau tolong orang, kau harap tak orang tu ucap terima kasih pada kau? kalau orang tu tak ucap terima kasih, kau stress? kau buat muka? kau pasti ke orang yang tak ucap terima kasih atas pertolongan kau tu, tak hargai jasa kau? well. kalau macam itu, kau ikhlas atau tak? adakah kau tolong sematamata nak dengar ayat 'terima kasih, shaza.' like that? ok. itu contoh je. no offense ok. sebab bukan aku yang tentu tahap keikhlasan seseorang hamba Allah. hanya kau dan Dia yang tahu. buat apaapa pun biarlah lillahitaala. bukan nak harap apaapa balasan dari orang lain. ok. ini pesanan untuk DIRI AKU SENDIRI. dan peringatan untuk yang membaca.

next. ucapan terima kasih pun bukan berat sangat nak ucap. setakat dua patah perkataan je. atau nak lebih spesifik,  lima patah suku kata. tak luak pun air liur tu. kalau rasa susah sangat. english kan ada. THANKS. as simple as ABC. isnt it? sekali nafas je. nak lagi mudah? sebut TI QIU. sama dengan TQ. insyaAllah orang paham. itu pun kalau dah liat sangat lah nak ucap thanks tu. well ya. ini aku sindr diri sendiri gak lah. kadang2 kawankawan tolong berat je mulut aku nak say thanks. sori kengkawan yang terasa hati. it doesnt mean yang aku tak hargai jasa korang. sumpah bukan macam tu, cuma aku ni spesis yang macam tu kot. so, after neh, jangan lah nak ada heart feeling yang lebih2 kalau aku lupa nak say thanks okeh? muah2 korang!

till here dulu topik kali ini. ciao!

p/s ; bila lah nak dapat rileks tak payah buat apa apa ni ek? time mati?? ouh tidak sama sekali. dalam kubur pun kena kerja. bersoal jawab dengan mungkar dan nakir. kan? belum ada masa untuk kita rehat? kan? walaupun dah mati nanti. kan? samasama kita renungkan. ;)


0 comments:

Post a Comment