Friday, July 15, 2011

kenapa?

asalamualaikum wbt dan selamat malam.

ok. tiba tiba timbul persoalan. bukan satu persoalan tapi bermacam jenis. persoalan yang jawapannya berbeza dengan setiap individu.tak tahu mana yang betul dan mana yang salah. sebab, masing masing punya rasa. jom kita kongsi salah satunya.

kenapa aku kerap beli dan baca novel? sedangkan aku akan tahu akhirnya adalah happy ending. dan boleh dikatakan aku boleh agak jalan cerita menjelang akhir nukilan sang penulis. kenapa?

yea. mungkin aku rasa seronok. dan dapat tolong sel sel otak berfikir. how to solve problems. ala ala problem solving basic mathematics lah juga. haha. yela. every single story has their own problem to solve. isnt it? kadang kadang once u read the story, korang akan rasa ' eh. aku macam pernah lalui je situasi ni.' ada tak? sure ada kan. sebab sang penulis tu manusia macam kita. tak mustahil apa yang dia lalui dan rasa, kita turut rasainya.kan? setuju?

dan. siapa kata orang macam seth tan dan nora elena tu tak ada. ehh. nora elena mungkin ramai. yang macam seth tan tu bukan takda langsung, memang ada. tapi dalam jumlah yang sangat sangat tak pasti berapa. mungkin satu dalam sepuluh orang. mungkin satu dalam sejuta orang. kan? orang yang terpilih je dapat bersama dengan orang yang umpama seth tan tu.

btw, have you read STANZA CINTA? serious best. sedih sangat. btw, aku kalau novel sedih sedih ni memang layan.layan sampai  tersedu sedu pun ada. lupa pulak novel apa yang aku baca sampai tersedu sedu tak ingat tu. haha. sila baca STANZA CINTA ok. setakat tengok kat TV takda feel lah.

kalau nak yang sweet sweet senyum sepanjang hari, baca bila hati kata sayang. boleh berangan bagai. hee. sekarang sedang membaca CANTIKNYA SI COMOT. #skema pulak ayat ni. dan macam dah terlari dari tajuk asal je.

hehe.gtg. nak cari makanan. a.k.a roti untuk dicicah dengan pengat durian. nyum nyum. sayang kak ila takda. someone close to her passed away pagi tadi. al-fatihah. may her soul rest in peace. insyaAllah rezeki hari jumaat. and, terima kasih ye cek oi bagi pengat ni hah.

p/s ; bilik bersepah. barang sana sini. mood nak menyapu takda. how can? btw, AKU NI GARANG ke?




0 comments:

Post a Comment