Monday, March 14, 2011

baik?

asalamualaikum wbt umat2 sekalian.
baik.apa definisi baik pada korang semua?ok.someone yang close yang pops up the idea supaya cerita2 sikit pasal baik ni.actually, more to menjawab soalan.so, ill try my best lah.

a few insan yang aku tanya pasal baik ni.and here they are:
MR. I ; baik adalah rela membantu org tanpa kira susah dan senang. tidak sombong. teman yang selalu ada dikala suka mahupun duka. memberi lebih daripada menerima.konklusinya, baik ni universal.

MR. SS ; ikhlas dalam melakukan sesuatu tanpa mengharapkan balasan, sopan, tinggi budi bahasa.

inche S ; tak menyakitkan hati, senang bergaul, tak tikam2 belakang. backstabber!!!!nyah kaw!

itu hanya a few.sebab tak dan nak tanya ramai2.lagipun tak masuk dalam result akhir semester.haha.yeah.baik tu sangat universal.tak tertumpu pada satu2 perkara je.bergantung pada individu.sesetengah orang will says that orang yang bagi sedekah tu baik. and some says 'alaaa.orang tu kesian je kat pengemis tu'. kan?betul tak yang setiap individu berbeza pendapat.

ok.untuk insan yang duk pening2 pasal baik ni.why dont you let go apa yang kamu rasa tu dekat orang2 yang berpengalaman.atau dekat orang2 yang tinggi ilmu dalam isu yang ingin diketengahkan.or you boleh contact dr fadzillah kamsah? ouh.kau sangat hiperbola ye shaza.haha.baik.for me yakni saya iaitu shazatul hazirah awak tu da cukup baik dah. plus, awak tu sangat jujur.seriously.syukur dengan apa yang ada.kadang2 Dia nak uji kekuatan masing2 untuk menangani sebarang gejala2 atau virus2 yang menyebabkan hati gundah gulana.kadang2 si dia yang daripada API tu saja nak mengganggu.kita pun tahu kan. si dia daripada api tu ada bersumpah akan menggundah gulana kan hidup umat2 nabi adam ni.

apa yang kita rasa sampai hati tak tenang tu memang permainan si dia daripada api tu.cara paling mudah nak lupakan adalah dengan TIDUR! opss.yeke??entahlah.kalau nak lagi senang untuk tenangkan hati yang ribut taufan tsunami segala bagai tu jangan segan silu untuk ke sumber air bersih yang terdekat untuk berwuduk ye.ye.wuduk boleh menenangkan hati dan menghindarkan kita daripada something2 yang tak best.kalau tak berjaya jugak, rajin2kan diri tu baca LOVELETTERS ok.confirm tenang dah hati tu.

moga2 tenang lah hati tuan hamba.pilihan di tangan masing2.kadang2 kita kena fikir hati kita sendiri.asyik nak sedapkan hati orang,hati kita yang parah.ye shaza.kau tengah mengata diri kau sendiri ye?haha.yeah!kadang2 susah kita nak kecewakan hati orang lain.tapi sangat mudah pulak kita mengecewakan hati kita sendiri kan.memang payah.tapi itulah kehidupan.banyak dugaan dan cubaan yang mematangkan.

Allah itu Maha Mengetahui.


0 comments:

Post a Comment