Tuesday, February 1, 2011

sepi

asalamualaikum.

hari ni masuk hari dan tahun ke berapa?
aku bingung.aku ta mengerti.
rasa tu datang tanpa diundang.
kenangan-kenangan manis yg terlalu sukar dihilangkan.
ya,aku masih muda ketika tu.
ta mengerti kenapa dan mengapa.

ketika dimandikan air mencurah2 ke bawah rumah.
aku?
melihat dr kejauhan.
hati?
biasa.tiada perasaan.
sekarang?
teringat.
teringat akan betapa rugi.
ya,rugi.
tidak menatap wajahnya buat kali yang terakhir.
tidak berada di sisinya saat dia kaku.
tidak bersama ke kuburan.

aku rindu.
rindu akan bunyi kapcainya.
rindu akan misainya yg menyapa pipi.
rindu akan gelak tawa.
rindu akan segalanya.
yg ku mampu sekarang,
hanya,
DOA.

pakngah,tibe2 ji rindu kat pakngah la.rindu time pakngah cium pipi.dgn misai pakngah yg tajam tu.geli!! tp tu yg dirindu. gambar kenangan berdua? takde!!ermmm..insyaAllah. nnti kita jumpe ye.satu hari.PASTI.

0 comments:

Post a Comment