Saturday, January 14, 2012

entry.

asalamualaikum!

haih semua. pabila berseorangan di bilik pada hujung minggu mulalah nak bosan bagai. haha! yup! aku tak balik minggu ni. surprise2 kan? ingat senang ke nak nampak muka aku ni waktu hujung minggu kat ib? heh. i dun feel like guing home. kenapa kenapa? demmit!! biar aku jelah yang tahu.

hey. aku nak tanya. selama mana kepercayaan mampu bertahan dalam sesuatu perhubungan? setahun? dua tahun? dua jam? atau selamanya? mungkin beberapa minit?

yeah. ada masa mungkin boleh mencapai tahap infinity.maknanya selamanya. tapi kalau terlalu kerap di provok, semakin menipis kan? bila sampai soal hati, bukannya macam parut kena toreh kat muka. nampak. jelas kelihatan. lainlah kalau dada dibelah dan dilihat parut2 luka yang ada pada hati tu. bukan senang nak nampak dengan mata kasar. jadi, di sini gunanya mata hati. lihat dengan mata hati. nanti kau akan nampak segala yang tak mampu dikesan dengan mata kasar.

setiap manusia punya perasaan. kerat jari aku kalau ada yang tidak punya perasaan. malah, orang gila dan kurang siuman pun masih punya perasaan. tak percaya? perhatikan mereka. apa susahnya.

bukan susah nak jaga perasaan orang. tapi tak juga mudah nak jaga. kena bijak. bijak. yeah. bijak. bukan senang nak faham apa yang orang rasa. malah diri sendiri pun payah nak dijangka. kadang kadang kita lupa. benda yang kita sangka KECIK pada diri sendiri adalah perkara terbesar pada orang lain. betul kan? tipu kalau kau kata tak.

aku memang orang yang kaya dengan kiasan. aku memang susah nak luahkan rasa aku straight to the main point. memang susah. balik balik kiasan yang menjadi pilihan. haha. boo le me. penakut kan?

beberapa entry sebelum ni pun berunsur EMOSI kan? adehh. takpe takpe. maybe no more lepas ni. lepas ni kau orang akan hanya baca cerita aku yang tak lagi emo. eh? mampu ke kau saza? haha


till here.


kbai.

ps ; jangan buat aku benci kau, boleh? dah ada spark spark benci terhadap kau ni. jangan biar jadi api. jangan kata aku tak warning kau.

3 comments:

  1. ahah takde mehhh? abeh tu kalau bukan garang, grr tu ape? hehehe

    ReplyDelete