Sunday, January 27, 2013

bila kucakap gini kaujawab gitu.

assalamualaikum.

yeah. pernah ada umat, yakni sahabat yang berkata, "kalau kau ada masalah dengan seseorang, kau cuba jujur dengan orang tu. luahkan apa yang kau rasa." kadang aku rasa dia betul. kadang aku lebih selesa pendam. dan kadang aku lebih selesa meluahkan. meluahkan di sini. ya di sini. aku lebih banyak meluahkan dengan menulis. 

ah. aku pun pernah. pernah keluarkan kata begitu. ditujukan pada orang. memang. memang mudah berkata. yang  nak melakukan tu yang berat. memang.

manusia. senang cakap. cuba suruh buat. belum tentu. cakap pung pang. hasil?? sendiri mahu ingat.

senang suruh orang jujur. luahkan apa yang kita rasa. cuba buat. cuba. cuba!! kau mampu?? mampu?!

yeah. aku tengah marah. sumpah marah. dan bila aku marah. marah yang melampau, air mata memang teman baik. sumpah. teman baik.



ps ; nanti mesti ada orang tanya tentang entry ni. jeng jeng.

1 comment: