Tuesday, November 20, 2012

pernah ke kau fikir?

asalamualaikum!
sesungguhnya yang baik datang dari Dia.

jyeah. aku lagi. memang sentiasa aku. sebab ini blog aku. kan? have you read my previous entry? ihiks ada yang tak paham yer? tang mana yang tak paham tu? sila tanya so, aku boleh terangkan.  ^^.

baik. isu dunia sekarang adalah GAZA. disirami darah saban hari. kita? dibanjiri noda saban waktu.  hah. isu boikot mekdi. mekdi dan mekdi. is that the only thing yang kau kena boikot? really? sorry. itu bodoh.

*fikir*

*merenung hijau pokok*

*air mata yang bergenang menanti untuk dialirkan ke pipi*

ya. ramai yang menanti. menanti dan terus menanti. bilakah tiba masanya Gaza akan aman. sunyi dari segala letupan yang menghancurkan. aku. aku pun. ingin sekali untuk melihat muka depan akhbar 'GAZA KEMBALI AMAN'. teringin yang sangat. 

Allah Maha Mengetahui. Dia yang Terbaik. Dia merancang dengan baik sekali. Dia ambil nyawa insan yang Dia sayangi.  Dia ambil nyawa umat yang bakal Dia hidupkan di syurgaNya kelak. dengan wajah yang paling indah. Allahu Rabbi.

*air mata*

ada satu janji. janji. ya janji. janji di mana Islam akan menang. Islam akan menewaskan semua. SEMUA. dan di saat hal itu terjadi, bersedia. bersedia menanti saat hancurnya bumi. itu janji. janji Allah.

*gerun*

yea. aku aku aku belum bersedia.  

belum lagi.

0 comments:

Post a Comment