Saturday, November 17, 2012

bakat?

assalamualaikum
it is ME. nampak jahat? jyeah. aku boleh jadi jahat aku jua boleh jadi baik. bergantung pada situasi. sama ada menghimpit atau menyenangkan. aku tak boleh puaskan hati kau dan kau. tapi aku cuba untuk tidak sakitkan hati kau. aku gagal gagal dan terus gagal. aku bukan malaikat yang tidak punya nafsu. aku hanya manusia biasa yang tak lari dari terus melakukan dosa. aku tidak punya kuasa untuk kau menyenangi aku. dan aku jua tidak punya kuasa untuk membuat kau berhenti menyenangi aku. kadang tawaku untuk menutup cela yang kau lakukan. kadang jua tawaku untuk melindung diri dari terus disakiti. aku bisa mengaburi pandangan kau dengan tawaku. tapi aku tidak boleh untuk terus cekal mengaburi diri sendiri. aku insan biasa. memang. memang tak pernah dan tak boleh lari daripada terus melakukan salah silap dosa. aku hanya insan biasa yang masih memerlukan bimbingan nasihat malah tunjuk ajar. agar aku mampu untuk menyenangi diri aku sendiri pada masa itu. ya. pada masa itu. pada ketika aku menemui Penciptaku. ketika aku tidak lagi di samping kau. apabila aku tidak lagi mengaburi diri aku dan diri kau. apabila jasadku terpisah dengan rohnya.



ps ; kisah ini memang TIADA kaitan dengan sesiapa. sumpah. aku hanya menulis dan terus menulis. mengasah bakat mungkin? bakal seiring A Samad Said mungkin? ihiks! ok selamat malam dunia.

0 comments:

Post a Comment