Wednesday, September 14, 2011

renungan.

asalamualaikum wbt dan selamat malam.

hai. dah lama tak luahkan rasa kan? meh. kita buat. tok! ape celop? ok. mood hantu bonceng pula. ok. tak mahu lari topik.

a few weeks ago, ada berborak dengan seorang teman. boleh dikatakan baru berjumpa kembali sejak form 5. she changes a lot. but still, gila gila dia tak berubah. she told that, sebelum ni life die tak balance. dia terlalu mengejar akhirat which at 1st i tot shes duin the ryte thing. but then, dia kata itu tersangat lah salah. hidup ni mesti balance dunia dan akhirat. dengan ilmu, kita akan berjaya dunia dan akhirat. bukan pada satu je. pointer dia jatuh teruk bila dia lupa tentang ilmu yang perlu dia tuntut. bila dia sedar, haa kau 3.9 and abovee je semedang. kau ada?

ok. the main point aku cerita pasal ini adalah, ILMU itu penting. contohnya: aku minat sangat fotografi. lepas tu abaikan tanggungjawab aku untuk belajar benda lain. kiranya minat tu tak sampai nak belajar akademik, life aku sangat lah LOSER. totally. dah lah aku menyusahkan orang nak nasihatkan untuk belajar. kalau aku ni jenis yang boleh terima nasihat takpelah juga. tapi kalau aku ni jenis yang suka mengungkit dan jenis yang tak boleh terima kesalahan sendiri, macam mana pulak? OK..> ITU HANYA CONTOH. aku ulang. CONTOH.

apa point aku tulis pasal ni? pada yang faham, tahniah. korang memang aku sayang. muaah2! pada yang tak faham. ampun maaf dipinta. it really happens!

till here. maybe aku akan edit semula entry ni. supaya, lebih senang difahami semua. otak perlukan rehat sekarang ni.

p/s ; be my friends. i do love friends. aku dah ada banyaaaaaak girlfriends dan a boyfriend. noktah.

0 comments:

Post a Comment