Tuesday, May 24, 2011

pagi!

asalamualaikum wbt dan selamat PAGI.



hee. mari kita ulangkaji anatomi ye kawan kawan. sebelum tu, nak tinggalkan kesan sikit kat baca diam diam ni. pernah tak korang dilanda masalah? pernah? haa. tipu lah kalau kata takda kan. well. masalah tu mengajar kita erti tidak putus asa. am i right? ap apa jelah. kalau takda masalah atau kesilapan atau kesalahan yang kita hadapi atau lakukan, kita takkan tahu apa yang betul untuk kita? betul tak?

jadi, kenapa mesti mengeluh kalau ada masalah? bukan ke itu adalah ujian dari Dia? dah banyak kali dah aku taip dalam entry entry dalam belog aku ni. Dia takkan bagi ujian yang terlalu berat untuk hamba dia hadapi. Dia tahu tahap kemampuan kita untuk tanganinya. Dia yang maha agung. tahu semua. malah Dia yang tetapkan semua yang jadi atas muka bumi ni seluruhnya. apa apa masalah mesti ada penyelesaiannya. tak tipu. sama lah macam 1+1 = 2. TAPI, boleh jugak jadi 3 , 6 , etc etc. sebab. semua masalah ada banyak cara nak selesaikan. tinggal kita tahu dengan tak je. pasti ada jalan penyelesaian!

p/s : kalau korang nak tahu, aku ni pendengar yang baik. insyaAllah. kau bleh jadikan aku tempat luahan masalah. sebab aku akan join kau. aa. join macam mana? macam mana yang kau nak lah. sebab, pada aku, aku akan jadi lebih lega kalau aku lepaskan apa benda yang membebankan aku. *yelah kau tu. selagi tak tertekan tahap dewa 19, selagi tu lah kau simpan dalam hati kan.*  well. the best way to settle ur problem adalah dengan selesaikannya. muahaha!!!! 

dan BUKAN SEMUA MASALAH TU KAU BOLEH TANGGUNG SENDIRI. SHARE. KAU KAN RAMAI INSAN INSAN SEKELILING KAU. KELUARGA, KAWAN-KAWAN, BOYFRIEND, GIRLFRIEND etc etc etc. apa guna dorang wujud kalau kau tak sedar kepentingan kewujudan dorang. 

hah. kau memang pandai goreng goreng ayat ni saza oi. hee. hee. untuk aku dan tatapan silent reader yang lain.

p/s lagi : siapa yang takda proper toilet training tu? haa. aku tahu. baik kau behave sebelum aku pecahkan rahsia kau. marah ni. marah. dah besar besar pun takda proper toilet training ke ha.

sekian. arigato!

0 comments:

Post a Comment